winampnederlands.nl
informatie en hulp bij winamp, internetradio, muziek en video

Zoek in het forum |  Registreren |  Inloggen Forum » Andere berichten » Overige onderwerpen

AAnsluiten van laptop aan TV

Pagina 1 van 1 [ 3 berichten ] 

<< Alle onderwerpen weergeven  Plaats een antwoord op dit bericht >>

AAnsluiten van laptop aan TV
Geplaatst op: ma 27 jan 2014, 10:17 uur.   Door:
Hallo,

ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik op zoek was naar goede raad ivm het aansluiten van een laptop op een TV via een Hdmi kabel.
Ik heb een Asus T100 Transformer met een micro Hdmi uitgang. Mijn TV is een Samsung flatscreen met gewone Hdmi aansluiting.
Als ik de 2 toestellen verbind krijg ik geen beeld op de TV. De laptop vindt de Tv niet.
Ik heb de aanwijzingen op de betreffende pagina op de site van winamp gevolgd maar geen resultaat.
Nochtans is er een zekere verbinding want van zodra ik de laptop aansluit verandert de resolutie instelling van de laptop en wordt het scherm van de TV zwart.
Ik heb ook nog een HP laptop met gewone Hdmi uitgang. Ook hier krijg ik het zelfde resultaat. Geen beeld op TV.

Wat doe ik verkeerd?

Vusette

Re: AAnsluiten van laptop aan TV
Geplaatst op: ma 27 jan 2014, 18:12 uur.   Door: (Beheerder).
Welke Windows versie? En staat de televisie op HDMI 1 / 2 / 3 ?

Met vriendelijke groet,

Martin Reedijk
Beheerder winampnederlands.nl

Re: AAnsluiten van laptop aan TV
Geplaatst op: wo 29 jan 2014, 10:46 uur.   Door:
Hallo,

Het gaat om een Asus T100 transformer op windows 8,1 (nog maar 2 maand oud).
De aansluiting op de Asus is een micro Hdmi en op de Samsung TV is maar één Hdmi waar momenteel mijn
decoder van TV-vlaanderen op aangesloten is.
Ik heb een speciale kabel gekocht van micro Hdmi naar gewone Hdmi.
Als ik de toestellen verbind, dan wordt het scherm van de Asus zwart en komt er op de Tv eventjes het embleem van Asus. Dat verdwijnt na enkele seconden en dan gebeurt er niets meer.
Van zodra ik de Hdmi kabel verwijder komt het scherm van de Asus terug.
Het scherm wordt zelfs zwart als de TV niet aanstaat, dus op stand-by.
Blijkbaar vindt de asus een toestel maar gaat er dan iets mis.

Ik heb ook een Hp pavilion met gewone Hdmi uitgang.
Daarmee gebeurt iets gelijkaardigs.
De Hp blijft echter wel zijn scherm houden, enkel de blokjes van het startscherm worden wat door elkaar gegooid
van zodra je de Hdmi kabel aansluit. De Tv blijft ook hier zwart
Met de VGA aansluiting op de Hp krijg ik wel beeld op de Tv. (geen geluid op de Tv, wel echter nog op de Hp)

Een idee?

Pagina 1 van 1 [ 3 berichten ] 

<< Alle onderwerpen weergeven  Plaats een antwoord op dit bericht >>

Zoek in het forum |  Registreren |  Inloggen Forum » Andere berichten » Overige onderwerpen

Wis cookies

Plaats een banner van ons op je website  |  Begrippenlijst - Het team - Gebruiksvoorwaarden - Sitemap - Webdesign: Martin Reedijk.