|
Za 23 Januari 2010, 14:57
|
|
Geplaatst door cram65 |
|
Beste,
Ik heb een netwerkschijf en een 2.5 mobiele schijf. Beiden heb ik dezelfde naam gegeven en deze worden via een sychronisatie prog. identiek gehouden. Op beide schijven staat een folder waar ik mijn afspeellijsten opslaag en één met al de songs. Thuis werk ik via mijn desktop en de netwerkschijf. Onderweg via mobiele schijf en laptop.
Tot voor kort werkte dit prima maar nu heb ik mijn desktop pc volledig gereset en dan begon het. Sommige afspeellijsten kan ik nu op mijn desktop niet meer afspelen. De songs worden niet meer gevonden.
Ik weet wel niet of ik dezelfde winampversie heb geinstalleerd... maar kan dit verschil geven?
Bestaat er een manier om zulke afspeellijsten terug te repareren of moet ik deze volledig terug gaan opmaken (lijsten van +/- 4 a5 uur achtergrondmuziek...)
Weet iemand raad?
Marc
|
|
Za 23 Januari 2010, 15:17
|
|
Geplaatst door wolter |
|
Je afspeellijsten zijn dan opgeslagen als een m3u bestand.Als er dan ook maar iets in de volgorde op 1 of meerdere schijven veranderd kan het m3u bestand het niet meer vinden. Dat m3u bestand is eigenlijk niks meer dan een locatie-verwijzer en wordt onbruikbaar als er ook maar iets veranderd.Je kan heel tijdrovend proberen alles terug op juiste volgorde te zetten maar meestal lukt dat niet.Ik zou gewoon een nieuwe playlist maken en is dat klaar weer opnieuw opslaan als m3u dan moet het weer werken.
Succes.
|
|
Za 23 Januari 2010, 15:53
|
|
Geplaatst door cram65 |
|
Alvast bedankt voor het snelle antwoord. Ik had echter niets gedaan aan de bestandslocaties aangezien deze op de externe schijven stonden en ik enkel de Desktop volledig heb gereset. Langs daar blijft het raadsel dus bestaan.
Maar ondertussen heb ik wel volgende zaken opgemerkt. Hieronder 2 paths vanuit mijn playlist:
E:\openshare\MP3\Belle Perez \\LACIE\openshare\MP3\Belle Perez - Dime Op de laptop (met 2,5 inch mobiele schijf) worden beide songs afgespeeld. Op de desktop met netwerkschijf wordt enkel de 2de afgespeeld.
Ik heb de mobiele schijf ook de naam LACIE meegegeven maar in de lijsten die ik opmaak op de laptop wordt in dat path deze naam niet opgenomen en wordt enkel E: toegevoegd. Omgekeerd blijkt dit dus wel te werken. Playlists die ik opmaak op de desktop + netwerkschijf krijgen dus wel deze LACIE in het path (naam die ik ook aan de netwerkschijf heb gegeven) en wordt deze dus ook op de laptop herkend.
Ik weet niet of hier iemand ook al zo'n probleem heeft tegengekomen en eventueel een oplossing heeft om vanuit beide richtingen wijzigingen te kunnen aanbrengen. Een systeem waardoor de pathnaam wel compatibel is.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Marc
|
|
Za 23 Januari 2010, 16:30
|
|
Geplaatst door wolter |
|
Als je je desktop resset en je plugged je externe HDD in kan het best (vaak zelfs) zijn dat ie opnieuw gaat indexeren want immers de stroom is eraf geweest en is ie de oude indexiring kwijt.Anders bij een interne HDD daar staat vrijwel altijd stroom op en onthoud hij dat.Bij opnieuw indexiren gaat ie dus een aantal (verborgen) bestanden opnieuw in volgorde zetten zodat de schijf sneller werkt. Dus zoals eerder gezegt een verandering en dat m3u file kan daar dan niet meer mee overweg.
|
|
Za 30 Januari 2010, 11:18
|
|
Geplaatst door JR Heuwing |
|
Het lijkt erop dat door de reset van de desktop de mobile harde schijf een andere station letter heeft gekregen. Hierdoor wordt erop de verkeerde plek gezocht naar de bestanden. Met schijfbeheer kan je dit aanpassen. Schijfbeheer is een onderdeel van windows die verstopt zit in het configuratie menu.
Door de juiste stationletter zou alles weer moeten werken.
Citaat: Maar ondertussen heb ik wel volgende zaken opgemerkt. Hieronder 2 paths vanuit mijn playlist:
E:\openshare\MP3\Belle Perez \\LACIE\openshare\MP3\Belle Perez - Dime
De onderste regel geeft aan dat deze via het netwerk te vinden is. De naam LACIE is de netwerk naam van de schijf. De netwerk naam kan je in deze situatie vergelijken met het stationletter.
Iets niet duidelijk ? Vraag het mij. Ik weet alles en de rest vraag ik. 
Jouw PC voor de wetenschap beschikbaar stellen en meehelpen om de wereld te verbeteren. Volg deze link
|
|
Zo 07 Februari 2010, 12:29
|
|
Geplaatst door cram65 |
|
Zoals je opmerkt gaat het inderdaad over een netwerkschijf die ik zelf LACIE als naam heb gegeven. M.a.w aan deze schijf is niets gewijzigd tijdens het ressetten van mijn desktop. Geen letternamen zoals externe harde schijven enz.
Blijft dus een raadsel.
Marc
|