winampnederlands.nl
informatie en hulp bij winamp, internetradio, muziek en video

Zoek in het forum |  Registreren |  Inloggen Forum » Discussie en ondersteuning » Winamp

Gracenote in winamp werkt op eens niet meer ,vind z.g. niets

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

<< Alle onderwerpen weergeven  Plaats een antwoord op dit bericht >>

Gracenote in winamp werkt op eens niet meer ,vind z.g. niets
Geplaatst op: zo 26 jan 2014, 08:47 uur.   Door:
Hallo muziekvrienden,

Gebruik al jaren winamp als afspeel programma voor mijn mp3 bestanden maar sinds kort treed er een onverklaarbare fout op en wel met de gracenote optie om info over een cd op te halen.

Op mijn laptop ben ik originelel cd's aan het inlezen via de playlist editor,gewoon via knop ad dir en dan de audio cd kiezen.
Na ok Gedrukt te hebben word de cd gelezen en via gracenote word de cd herkent en de goede naam-titel neer gezet in de playlist.
Met ctrl-a alles markeren en met de rechtermuistoets send to word de onderste optie gekozen,dit is dan format converter.
Hier word dan gekozen voor Flac (verlies vrij ) .tot zover werkte alles prima.
Ben cd's verder aan het inlezen en opeens werkt gracenote niet meer,de optie springt wel aan zoekt z.g. Maar komt met de melding dat niets gevonden is en de cd word dan verder ingelezen als track1. Track2 enz. Netwerk verbinding is alles ok , kan ook internet op dus daar ligt het niet aan.Ook andere cd's die nog ingelezen moeten worden geen info via gracenote. Reeds ingelezen cd's die correct gelezen werden voordat de fout optrad worden ook niet meer herkend door gracenote.
Op mijn desktop pc staat ook winamp en hier werkt dezelfde cd wel met gracenote,hier word wel de correcte info opgehaald en in de playlist geplaatst en kan converteren naar FLAC.
Ook op een andere laptop met winamp werkt gracenote correct,heb op mijn laptop al winamp verwijder en opnieuw geinstalleerd, niks nog steeds werkt gracenote niet.
Ook systeemherstel naar een vorig herstelpunt waar winamp met gracenote nog wel perfect werkte ook hier werkt gracenote in winamp niet.
De optie om via een batchopdracht regsvr32 diverse dll's in de registry te importeren verloopt succesvol maar gracenote werkt nog steeds niet.
Virusscanner laten lopen ,malewarebytes antimaleware en super antispyware na diverse vondsten verwijderd te hebben werkt gracenote nog steeds niet.
Mijn verdenking gaat uit naar een soundtrack cd van Waltdisney dat hier een rootkit virus op de cd is geplaatst,dit is een van de laatste cd's waar gracenote nog wel werkte,maar helemaal zeker ben ik mij ook niet en probeer het ook niet op een andere pc want misschien werkt ook daar dan winamp niet meer ,deze cd werd nog wel de info via gracenote correct geplaatst.

Nu kunnen jullie al wel raden wat mijn vraag is , hoe krijg ik gracenote weer werkend op mijn laptop of wie herkend dit probleem en heeft een afdoende oplossing.
Ja , opnieuw windows instaleren zal er wel geantwoord worden maar dat is geen optie voor dit kleine probleem

Re: Gracenote in winamp werkt op eens niet meer ,vind z.g. n
Geplaatst op: do 06 feb 2014, 19:41 uur.   Door: (Beheerder).
Ik zou eerst eens gaan zoeken wat er op dat moment op de laptop anders is geworden , dus updates etc.
Als het op andere systemen wel keurig werkt moet er dus op de laptop iets ontstaan zijn wat dit doet.

Mogelijk update firewall/ virusscanner software etc...

Spaceplay forum Moderator
Stel je vraag in het forum en niet via mail svp.

http://www.darkwave-radio.nl / http://www.celticaradio.com

Pagina 1 van 1 [ 2 berichten ] 

<< Alle onderwerpen weergeven  Plaats een antwoord op dit bericht >>

Zoek in het forum |  Registreren |  Inloggen Forum » Discussie en ondersteuning » Winamp

Wis cookies

Plaats een banner van ons op je website  |  Begrippenlijst - Het team - Gebruiksvoorwaarden - Sitemap - Webdesign: Martin Reedijk.