winampnederlands.nl, nederlandse website over winamp, shoutcast, muziek en video.

je eigen radiozender, muziek cd rippen of branden, bladmuziek en karaoke.

Mijn radio zender wordt niet geplaatst

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ]

[ « Onderwerpen ]   [ Plaats een antwoord op dit bericht ]

Ma 14 Augustus 2006, 11:00
Geplaatst door jandemuziekman

Hallo,

Ik wil mijn eigen radiozender beginnen. Ik heb alles geinstalleerd en geconfigureerd zoals er stond. Toen heb ik op conect gedrukt en kreeg ik de fout:

“yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: xx.xx.xx.xx:8000) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (Connection timed out) ”.

Toen heb ik de router geconfigureerd met die napt instellingen. Toen heb ik het opnieuw geprobeerd. Toen kreeg ik nog steeds de zelfde fout. Toen heb ik Norton Internet Secerty uitgezed en de firewall en toen kwam de fout weer terug.

Wat kan ik nu nog doen??

Gr Jan de Muziekman

Ma 14 Augustus 2006, 16:44
Geplaatst door JR Heuwing

In XP zit ook nog een firewall die mogelijk aan staat.
Een andere mogelijkheid is dat de router niet is gereset. De router blijft dan de oude instellingen gebruiken.

Iets niet duidelijk ? Vraag het mij. Ik weet alles en de rest vraag ik. Cool

Jouw PC voor de wetenschap beschikbaar stellen en meehelpen om de wereld te verbeteren. Volg deze link
Di 22 Augustus 2006, 10:08
Geplaatst door dave

Het kan je firewall van xp zijn, maar je tcp/ip van je lan instellingen moet je ook even aanpassen te samen met je modem/router (portforwarding)....ik denk dat ik maar een volledige beschrijving van het radio uitzenden ga schrijven, want ik zie toch dat er te veel mensen problemen hebben met het opzetten van een shoutcast server....de meeste mensen vergeten namelijk ook hun tcp/ip instelingen op handmatig en in te vullen....ik kan het ook nergens bij shoutcast terug vinden op de site...en volgens mij hier ook niet

Dave

Di 22 Augustus 2006, 21:19
Geplaatst door Spaceplay

Dave

moet je hier toch even corrigeren , ik zend al ruim 3 jaar succesvol uit maar heb nog nooit iets aangepast in de tcp instellingen van de verbinding

als je gewoon een dynamisch ip adres hebt lijkt mij dat ook zeker niet raadzaam

nou heb ik geen idee wat je hier wilt veranderen maar het zal nooit iets met shoutcast te maken hebben

na het modem / router gebeuren is er hooguit het open zetten van een poort in een firewall

je internet verbinding werkt al dus ga daar niets in veranderen als je er de ballen verstand niet van hebt.

Spaceplay- spaceplay@winampnederlands.nl
Image-
stel je vraag in het forum , NIET via de mail
-------------------
http://www.darkwave-radio.nl
Wo 23 Augustus 2006, 11:50
Geplaatst door dave

Toch is dat bij vele het probleem wat nog rest...waardoor ze onlangs alle tips die ze krijgen niet kunnen uitzenden.

De meeste mensen die hier vragen komen stellen, komen hier niet omdat ze alles al weten dus mocht je ergens geen bal verstand van hebben ga je af van mensen die er wel verstand van hebben en daarmee je uitzending online kan krijgen,....

Wo 23 Augustus 2006, 16:52
Geplaatst door Spaceplay

en wat wou je dan gaan veranderen aan de instellingen???

dat was ook in eerste instantie de vraag aan je

Image-
-------------------
Wo 23 Augustus 2006, 17:20
Geplaatst door Jordy

Beste Dave,

Voor het uitzenden van SHOUTcast is het absoluut niet nodig de TCP/IP instellingen van je computer te veranderen. Zoals Spaceplay al schreef: deze instellingen hebben te maken met een verbinding die toch al werkend is.

Hoewel je zegt dat de meeste mensen die hier de vraag stellen over het niet connecten van SHOUTcast problemen hebben met voornoemde instellingen, ben ik het daar niet mee eens. Vaak is er sprake van verkeerde instellingen in de SHOUTcast Server, de Plugin, de router of de firewall(s). Het aanpassen van je TCP/IP instelling verandert nagenoeg niets aan de manier waarop het signaal van Winamp 'de wereld' in wordt gestuurd.

WinampNederlands Jordy Esman WinampNederlands
Image

regels- hulp bij het forum - suggesties
Wo 23 Augustus 2006, 18:04
Geplaatst door Spaceplay

Dave

even in aanvulling op de post van Jordy

TCP/IP instellingen hebben te maken met de manier van verbinding
normaal horen deze te staan op
automatisch een ip adres laten toewijzen
en
automatisch een DNS serveradres laten toewijzen

als je hier een statisch ip adres gaat invullen dan zal het misschien even werken maar zodra de router om wat voor reden dan ook uit moet (reset) of als het modem een reset krijgt is dat dan het eerste wat ook problemen gaat opleveren
vooral als bij de provider hulp moet worden gevraagd omdat er geen internet is, bij de meeste grote providers wordt de router namenlijk niet technisch ondersteunt
je mag best een router hebben maar bij problemen mag je het zelf uitzoeken.

wat jij nu wilt gaan doen gaat dus geheid problemen geven als men eens uitval heeft,
NIET DOEN DUS
bij een reset van mijn modem is het enige wat ik hoef te doen , even de laatste 3 cijfers aanpassen in het port forward gedeelte van mijn router.
dit is makkelijker dan minuten lang met een helpdesk bellen van een internet provider.

in dit geval maak je het alleen maar moeilijker voor een gebruiker, maar als jij denkt dat je betere support kunt geven , dan zou ik maar zo snel mogelijk een eigen forum gaan oprichten .

jouw support helaas is niet de manier, maar ach als jij denkt dat het wel zo hoort ga gerust je gang maar niet hier.

Image-
-------------------

Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ]

Blijf op de hoogte van belangrijk nieuws: meld je aan voor onze nieuwsbrief:

afmelden

anti spam

© 2001-2010 winampnederlands.nl | officiële site  | begrippenlijst  | gebruiksvoorwaarden  | contact